mandag 9. februar 2009

Ullbukser til natt

Hvorfor egne ullbukser til natt? For det første er det nok fordi nattebleier er en del større en dagbleier og da må man jo ha ullbukser som er litt større også må man gjerne ha litt tykkere ullbukser til natt. Etter å ha brukt noen kjedelige ullbukser til de to eldste barna og strikket etter noen enkle oppskrifter som jeg ikke var helt fornøyd med har jeg begynt å eksperimentere med både garn og oppskrifter selv for å finne noe som jeg trivdes bedre med. Så her er det noen ullbukser som jeg har strikka etter en oppskrift med litt forandringer og tilpasninger
underveis. Buksene ser ikke noe interessante om de ligger helt flat men de sitter supert på, syns jeg da.

Her er det en tykk ullbukse til nyfødt. Strikka i 3 tråds lanolingarn fra Askeladen øverst og rundt lårene og det limegrønne er Mor Aase sammen med 2 tråds merinoull fra Askeladen.




Her er det buksen på. Denne strikka i 3 tråds lanolin garn










Her det 2 som er strikket litt høyere bak. Både den blå/hvite og den rød/hvite striket på samme måte som den til nyfødt: 3 tråds lanolin garn og Mor Aase sammen med 1 tråd tynt merinoull






Disse er strikket i størrelse Large















Også en til bukse etter samme oppskrifta men nå i litt tynnere garn. Noe nydelig mykt ull jeg kjøpte på e-bay en gang sammen med litt oliven grønn Mor Aase. Fasonger er slik at den vokser med barnet siden den er så ellastisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!